21 Şubat 2013 Perşembe

Yüzüklerin Efendisi'nin Sırrı Nedir?

Yüzüklerin efendisi herşeyden önce tamamlanması 40 yılı bulmuş bir eser ve hikayedeki tüm karakterler ve yaşananlar, gerçeklerin aslında insan düşüncesinde esasında ne kadar da uçlarda olduğunun göstergesi. Bir yanda herkesin kesinlikle yaşamak istediği bir Shire ve Hobbit yaşamı diğer yanda ise neredeyse hayalinin bile kurulmak istenmeyeceği bir kötülük dünyası..ve neredeyse işin politika ve siyaset kısmının haricinde görsellik bakımından mitler zamanı diyebileceğimiz antik ve ortaçağ döneminin tasvirleri ile beyinlere kazınan bir eser...J.R.R Talkien edebiyat ve dil bilimleri gibi alanlarda yıllarını harcamış biri ve hayatındaki bu birikimi daha doğrusu masalsı yanı bu kitapta bir araya getirmiş..Apayrı bir dünyaki kendine has bir dili bile var...zaten hep düşüncelerimizde ve hayallaerimizde farklı dünyalarda yaşamıyor muyuz..Talkien de bu dünyayı öyle bir yaratmış ki ben 3 kitabıda 1 haftada bitirmiştim hatta ben ona sömürmüştüm desem daha doğru olur...Okuduğum her bölümün küçük bir özetini çıkartmıştım..Aslında kitabı okumadım daha da ötesinde yaşadım.

Neredeyse 1 asır sonra Peter Jackson un yönetmenliğinde ele alınan bu eser mükemmel görselliği ile belki de okuyanın bile hayal edemeyeceği görsellikle bizlere sundu..Kitaptaki çok ayrıntı filmde yoktu ki aslında bir sinema filmi için en güzel anlatımlardan birini yaşadım...Yüzüklerin efendisi kitabından önce Hobbit kitabını okumuştum ve filmin aslında ne kadar da detay olduğunu burda anladım..Yüzüklerin efendisi kitabında geçmeyen ama Hobbit kitabında Frodonun amcası Bilbo Baggins in yüzüğü bulma hikayesini anlattığı bölümde büyük trollarla olan bölümünde taş kesilen trolları filmde gösterecek kadar ayrıntılı çalışılmış...Elbetteki kitabı okuyup seyretmek daha güzel ama okumayanlarda genel anlamda tüm hikayeyi kavrayabiliyor.. Zaten tüm kitabı harfiyen vermeye kalksalardı 3 ölüm yerine bir 30 bölüm olarak sunmaları gerekirdi....
Fİlme de kitabın olduğu kadar Yüzüklerin Efendisi ni çekici bir hale getirmiştir...
Sanıyorum sonuç olarak hep yaşamak istediğimiz o hayali dünyaların kapılarını araladığı için çok sevilmekte ve yüzyıllar sonrada olsa klasik eserler arasında yerini koruyacaktır....Emek heryerde karşılığını alıyor....

Yani yüzüklerin efendisi aslında bir tarih kitabı,yaşanan olaylar dünya'nın çok genç olduğu zamanlara ait.Yüzüklerin Efendisi'nde ki olaylar 3. çağda geçior ki bu da taaa ilk çağdan beri süregelen iyi-kötü çarpışmasının sonu olarak bitiyor.Silmarillion'u ve Güç Yüzüklerine&2.Çağa Dair kitaplarını okursanız sanırım bütün hikayeyi daha kolay anlayabilirsiniz Kitapları defalarca okudum,ve anlatılan o olayların filmlerde görsel olarak canlandırılması gerçekten insana büyük bir keyif veriyor.Oyuncu kadrosuyla zaten gücünü ispat eden bır film.Her zaman en sevdiğim ve yıllar geçse de izlemekten sıkılmayacağım filmler arasında yerini aldı.Dediğin gibi yazımı ve yapımı yıllar süren bir işe verilen emek her zaman karşılığını alıyor ..Tüm yorumlara teşekkürler...


takip için : twitter.com/lotrturkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder